Mokytojų darbo stebėjimo vizitas Austrijoje

Daumantė Kontautaitė – Mišeikė, profesijos mokytoja; Danutė Sausdravienė, skyriaus vedėja |

Print

 

 

 

2016-2017 mokslo metais Plungės technologijų ir verslo mokykla įgyvendina „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo profesinio mokymo mobilumo projektą „Pameistrystės įgūdžių ugdymas profesinio mokymo srityje remiantis tarptautine patirtimi” Nr. 2016-1-LT01-KA102-022820, finansuojamą remiant Europos Komisijai. Projektą administruoja Lietuvos Respublikos Švietimo mainų paramos fondas.

Lapkričio 26 – gruodžio 2 d. keturi mokyklos mokytojai: Danutė Sausdravienė, gimnazijos skyriaus vedėja, Dalia Palčikienė, socialinė pedagogė, Daumantė Kontautaitė-Mišeikė ir Inga Klimaitė, profesijos mokytojos dalyvavo stažuotėje “Pameistrystės įgūdžių ugdymas profesinio mokymo srityje remiantis tarptautine patirtimi” Klagenfurte, pietinėje Austrijoje. Šią stažuotę organizavo priimantis partneris Austrijoje, organizacija „BVO Bildungsberatung Vermittlungsagentur GmbH“ (vadovė Aldona Biedermann)

Pirmoji aplankyta mokykla buvo Tourismusberufsschule Villache. Tai naujai pastatyta, dar vadinama 22 amžiaus mokykla, kurioje ruošiami turizmo paslaugų darbuotojai: virėjai, padavėjai, barmenai bei viešbučio darbuotojai. Mokyklos direktorius mokytojams pristatė ne tik visą statybos eigą nuo idėjos iki jos realizavimo, taip pat pastatų atnaujinimo technologijas, medžiagas ir kaštus. Išsamiai kalbėta apie dualinį mokymą, kurio esmė – 80% laiko mokinys dirba įmonėje ir 20% laiko mokosi mokykloje. Mokinys pirmiausia stodamas į profesinę mokyklą turi susirasti darbdavį ir pasirašyti su juo sutartį, darbdavys įsipareigoja kas mėnesį mokėti nuo 300 eurų pirmaisiais metais iki 800 eurų trečiaisiais. Mokykla aprūpinta pačia moderniausia įranga, turi šiuolaikiškai įrengtą viešbutį, kuriame gyvena mokiniai ir turiningai leidžia laiką po pamokų: sportuoja, šoka, atgauna jėgas pirtyje, užsiima kita mėgstama veikla. Džiugu, kad šioje prestižinėje mokykloje sutikome ir mokinukų iš Lietuvos.

Lankėmės ir dar keliose profesinėse mokyklose: Althofen politechnikos (žemės ūkio profesijų) bei Fachberufsschule, kur ruošia būsimus rūbų modeliavimo, prekybos ir grožio srities darbuotojus (kirpėjus, masažuotojus, manikiūro ir pedikiūro specialistus).

Apžiūrėję minėtas mokyklas, susitikę su mokytojais, mokyklų vadovais, pakalbėję su ten besimokančiais mokiniais, taip pat ir su darbdaviais, pas kuriuos stažavosi ir mūsų mokyklos mokiniai, tikrai gerai pažinome dualinio mokymo sistemos privalumus ir naudą mokiniui, darbdaviui bei visuomenei. Juk tos Europos šalys (Austrija, Vokietija, Šveicarija), kuriose veikia ši profesinio mokymo sistema nesprendžia tokių problemų, kaip nedarbas, mokinių motyvacija, lankomumas.

Manome, kad dalį tos patirties, kurią įgijome Austrijoje, bandysime taikyti ir savo mokykloje.

Pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.