Plungės technologijų ir verslo mokykla skatina tarptautiškumą aktyviai dalyvaudama projektinėje veikloje

Daiva Vaišnorienė Vystymo skyriaus vedėja |

Nuo šių mokslo metų rugsėjo 1 d. mokykla pradėjo įgyvendinti Švietimo mainų paramos fondo administruojamą „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo (KA219) bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „Traditions across borders“ (Tradicijos be sienų) Nr. 2017-1-HU01-KA219-036042_3 veiklas, kurias finansuoja Europos Komisija.

Projekto idėja paremta pedagogine patirtimi ir suvokimu, kad moksleiviai neturi pakankamai žinių apie Europos Sąjungą, nors yra gimę šios sąjungos  šalyse. Siekiant užtikrinti bendrijos vystymąsi, labai svarbu remti jaunimą, kad jis galėtų dalyvauti ir aktyviai veikti. O tapti pilnateisiu Europos Sąjungos piliečiu, neturint supratimo ir žinojimo apie kitų tautų vertybes, kultūrą ir tradicijas, neįmanoma.

Ši pedagoginė patirtis paskatino projekto partnerius domėtis įvairiais mokymo metodais, taikomais  Europos šalių mokyklose. Buvo pradėta ieškoti būdų, kaip  bendradarbiauti siekiant bendrų kultūrinių Europos vertybių ugdymo bei kaip mokinius motyvuoti tapti aktyviais ir sąmoningais piliečiais.

Projekte dalyvauja mokyklos iš 7 šalių: Vengrijos, Lenkijos, Švedijos, Portugalijos, Norvegijos, Turkijos ir Lietuvos. Visos šios šalys atstovauja skirtingiems Europos geografiniams bei kultūriniams kraštams ir projektas tampa tarptautiškas.

Esminės projekto sritys yra paremtos interaktyvia veikla, kurios tikslas – ugdyti mokinių tarpkultūrinę komunikacinę kompetenciją. Kompetencijų ugdymas yra sudėtinis procesas, susidedantis iš žinių, įgūdžių ir gebėjimų įgijimo. Svarbu tobulinti visus socialinių kompetencijų elementus, kurie yra būtini žmogaus vertybėms, požiūriams ir įpročiams formuoti ir tai yra svarbu žmogui siekiant savo tikslų. Be tarpkultūrinių kompetencijų tobulinimo, tobulinami ir skaitmeniniai įgūdžiai. Partnerių bendradarbiavimas yra ribotas be skaitmeninių kompetencijų įvaldymo. Užduočių atlikimas, pristatymų kūrimas ir demonstravimas, tyrimų atlikimas, informacijos paieška, sąveika ir bendravimas su partneriais – visų šių veiklų veiksmingumas  priklauso nuo efektyvaus skaitmeninių įrenginių ir technologijų naudojimo.

Šiame projekte daugiausia dėmesio bus skiriama šešioms kultūros sritims: nacionaliniams parkams ir gamtos rezervatams, pasaulio paveldo vietoms, tradicijoms, tautinėms, valstybinėms šventėms ir gastronomijai.

Be veiklų įgyvendinimo mokyklose, atskleidžiant numatytas kultūros sritis, įgyvendinant projektą yra suplanuoti ir šeši projekto dalyvių susitikimai, mokinių – mokytojų mobilumai. Tai padės įgyvendinti projekto tikslą tarptautiniu lygmeniu. Mokinių ir mokytojų mobilumuose svarbiausia betarpiškas bendravimas, patirties pasikeitimas, informacijos pasidalijimas ir profesinių santykių kūrimas.

Vizitų metu projekto dalyviai bus supažindinami su partnerių šalių kultūra įvairių interaktyvių veiklų metu, ne tik demonstruojant nuotraukas, vaizdo įrašus bei rengiant pristatymus, bet ir organizuojant įvairias parodas, programas, viktorinas, ekskursijas susijusias su konkrečia tema. O tai labai svarbu mokiniams, nes jie galės tobulinti tarpkultūrines bendravimo kompetencijas, bendraudami su skirtingų kultūrų atstovais,  prisitaikydami prie naujos kultūrinės aplinkos bei įgydami kultūrinių žinių.

Šis projektas prisidės ne tik prie tarptautiškumo plėtros, bet ir ugdys sąmoningą, aktyvų jauną žmogų, Europos visuomenės narį.

Informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.