Mokinių stažuotė Italijoje

Profesijos mokytoja Alma Galminienė |

Plungės TVM mokiniai profesines žinias tobulino Italijoje

Plungės technologijų ir verslo mokykla tęsia Mokymosi visą gyvenimą Leonardo da Vinci programos mokinių mobilumo projektą „Nacionalinis kultūrinis paveldas profesiniame mokyme“ Nr. LLP−LdV−IVT−2012−LT−0692.

Tai – tęstinis projektas, kurio idėja buvo pradėta įgyvendinti 2008 metais Leonardo da Vinci programoje. Šiuo projektu buvo siekiama gilinti virėjo, kaimo turizmo organizatoriaus ir staliaus specialybių mokinių žinias ir įgudžius kultūrinio paveldo saugojimo, tradicinių regiono amatų atgaivinimo ir pritaikymo šiuolaikinėms reikmėms srityse.

Plungės technologijų ir verslo mokykla įgyvendindama projektą 2014 metais kovo 2−22 dienomis į stažuotę Italijoje išsiuntė trečio kurso virėjo, kaimo turizmo organizatoriaus, bei staliaus specialybių mokinius.

Visi stažuotės mokiniai dalyvavo atrankoje. Pagal nurodytus atrankos kriterijus, įvertinus specialybės žinias, anglų kalbos mokėjimą, bei atsižvelgus į bendravimo kultūrą ir mokymosi rezultatus į stažuotę Italijoje vyko: Simas Jonušauskas, Viktorija Petrauskytė, Rūta Kekytė, Vaida Butrimaitė, Darius Vaškys, Ligita Giniotytė, Stanislovas Kavaliauskas, Laurynas Urbonas, Linas Rimeikis. Mokinius į stažuotę lydėjo profesijos mokytoja Alma Galminienė.

Projekte dalyvaujančius mokinius priėmė Giovani per I‘Europa asociacijos organizatoriai Dr Ferdinando Comerci ir Katia Maccarone. Giovani per I‘Europa yra tarptautinė ne pelno siekianti organizacija, kurios centras yra Nicotera mieste. Organizacija specializuojasi stažuočių organizavimu europiniu lygmeniu.

Plungės technologijų ir verslo mokyklos mokiniai Italijoje, Nicoteros mieste turėjo galimybę 3 savaites tobulinti savo profesines kompetencijas, bei socialinius įgūdžius. Mokiniai stažavosi restorane „Restorante pizzeria“ ir vietinėje baldų restauravimo ir gamybos įmonėje. Praktikos metu mokiniai mokėsi maisto gamybos technologijų, gamino nacionalinius patiekalus, dekoravo, serviravo stalus, domėjosi galimybėmis kaip pritraukti potencialius klientus, restauravo, gamino baldus.

Stažuotėje mokiniai turėjo galimybę ne tik gilinti profesijos žinias, bet taip pat puikią galimybę iš arčiau pažinti Italiją.

Projekto dalyviams didelį įspūdį paliko Nicotera miestas, kuriame jie ir gyveno.

Nicotera – mažas miestelis įsikūręs Kalabrijos regione Italijoje Vibo Valentia provincijoje. Nicotera ištakos prijungtos prie senovinio miesto Medma. Miestas mokinius domino savo senovine arhitektūra, siauromis gatvelėmis ir nepaprastu vaizdu į jūra.

Mokiniai aplankė dar vieną Italijos miestą – Tropea ir taip pat liko sužavėti.

Tropea istorija prasideda romėnų laikais, kai palei pakrantę EASI, Sekstusa Pompėjus nugalėjo octavius. Tropėjos pietuose romėnai pastatė prekybos uostą į Formicoli vietovę. Legenda pasakoja, kad jis buvo Heraklis, kuris grįžo iš Ispanijos, stovėjo dievų Krante ir padarė Tropea vieną iš savo uostų.

Italijos pažinimo kelionė tęsėsi Capo Vaticano mieste, kuris garsėja nepaprasto grožio paplūdimiu. Capo Vaticano buvo svarbi šventa vieta senovėje , daug likimo pranašautojų ir kunigų keliavo į Cape prognozuoti ateities remiantis paukščių skrydžiais . Mantineo rock įsikūręs virš Cape jau seniai laikomas ypač šventu. Capo Vaticane aptinkama pilkai balto granito, kuris suintrigavo daugelį geologų iš viso pasaulio. Jau kelis dešimtmečius granitas buvo patikrintas savo ypatingosiomis geologinėmis charakteristikomis . Šio granito paieškos prasideda nuo Tano įlankos ir tęsiasi iki garsiausių Mergelės Marijos Bay įlankos Groticelle. Tai – vieni iš geriausių paplūdimių Italijoje.

Mokiniai, grįžę iš stažuotės, pasidalino savo įspūdžiais ir patirtimi su mokyklos bendruomene, aptarė praktikoje įgytas kompetencijas. Pokalbio metu mokyklos direktorius Audrius Misiūnas pasidžiaugė, kad praktika užsienyje mokiniams suteikė ne tik naujų profesinių žinių ir gebėjimų, kurie bus naudingi įsitvirtinant darbo rinkoje, bet ir praplėtė akiratį, suteikė naujų socialinių įgūdžių ir gyvenimiškos patirties, kuri pravers ne tik asmeniniame gyvenime, bet ir bendraujant su kitų kultūrų ir tradicijų turinčiais užsienio šalių piliečiais.

Stažuotė užsienyje sudaro puikias galimybes mokiniams susipažinti su kitos šalies nacionaliniais ir kultūriniai ypatumais, paveldu, moko dirbti tarptautinėje komandoje, o ypač tobulina užsienio kalbos gebėjimus.

Stažuotei pasibaigus mokiniams išduoti „Europass“ pažymėjimai ir sertifikatai, patvirtinantys apie jų tarptautinę profesinę patirtį.